Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

O przedszkolu

Przedszkole nr 23 w Warszawie "Kraina Uśmiechu i Zabawy", ul. Czerniakowska 128,

tel. 22 841 71 81, adres e-mail: p23@eduwarszawa.pl

Nasze przedszkole jest czynne w godzinach: 6.45 - 17.15


Głównym mottem naszej pracy jest teza pedagogiczna: "Pracujemy nie tylko rozumem, ale i sercem".


Rodzice!

Odwiedźcie nas ze swoimi pociechami, a przekonacie się, że dzieci w naszym przedszkolu są naprawdę szczęśliwe. Dajcie swoim dzieciom szansę poznania i wyrażania siebie, okazję do twórczego działania i rozwijania swoich możliwości i zdolności. W naszym przedszkolu każde dziecko ma zapewniony sukces poprzez dostrzeganie i podkreślanie w nim pozytywnych cech jego osobowości. Wysoko wykwalifikowana kadra nauczycieli, twórcze metody pracy z dziećmi oraz świetne wyposażenie placówki zapewnią Waszym dzieciom wszechstronny rozwój.

Informacje o przedszkolu.

W życzliwej i twórczej atmosferze stymulujemy wszechstronny rozwój dzieci z uwzględnieniem indywidualnego tempa rozwoju i z przestrzeganiem podmiotowości, rozbudzamy motywację i wiarę w siebie, rozszerzamy zainteresowania i uzdolnienia, zapewniamy warunki do odniesienia sukcesu przez każde dziecko, stosujemy efektywne metody i formy pracy z aktywizowaniem dzieci i rodziców, wspomagamy rodziców w przezwyciężaniu trudności dzieci w różnym zakresie, budujemy więzi emocjonalne dom - przedszkole.

Misja placówki.

Celem naszym jest tworzenie przyjaznego, środowiskowego przedszkola, w którym uwzględnia się indywidualne potrzeby każdego z nas. Nasz cel osiągany jest małymi kroczkami w poczuciu bezpieczeństwa, zadowolenia dzieci, rodziców i satysfakcji całego zespołu. Wartości, którymi się kierujemy to szacunek dla drugiego człowieka, tolerancja i uznawanie niepowtarzalności każdego z nas.

W naszej pracy wyróżniamy się otwartością na nowe doświadczenia, chęcią doskonalenia oraz odpowiedzialnością za innych.

Priorytety.
  1. Zdrowie, bezpieczeństwo, profilaktyka, higiena, aktywność ruchowa, kreatywność w działaniu.
  2. Zapewnienie każdemu sukcesu na miarę indywidualnych możliwości.
Nasza przedszkole.

Przedszkole Nr 23 zlokalizowane jest w pobliżu terenów rekreacyjnych (Cypel Czerniakowski, park „Łazienki”, „Agrykola”), niedaleko jednej z głównych ulic miasta, co ułatwia dojazd. Pomieszczenia przedszkola to cztery duże, jasne, estetycznie urządzone sale dziecięce, przestronny korytarz, łazienka, pokój metodyczny, pokój dla psychologa, logopedy, szatnia dla czterech grup oraz nowocześnie wyposażona kuchnia.

W zaciszu budynku, od strony Wisły, z dala od ulicy położony jest ogród przedszkolny, wyposażony w atrakcyjne urządzenia terenowe - stałe i przenośne zgodnie z zasadami BHP. Każda grupa wiekowa ma swój plac zabaw. Ogród w naszym przedszkolu jest miejscem radości, odpoczynku i dobrej, bezpiecznej zabawy. Znajdują się tu ciekawie wkomponowane piaskownice oraz różnorodny sprzęt ogrodowy do zabaw - huśtawki, domki ogrodowe, drewniany pociąg, zjeżdżalnie, bujawki, altanki, rowerki. Przy stolikach dzieci mogą rysować, malować i bawić się. W ogrodzie znajduje się całe bogactwo drzew iglastych, liściastych, a także krzewów ozdobnych i kompozycji kwiatowych. Ogród to miejsce, do którego są przenoszone zajęcia edukacyjne przy sprzyjającej aurze. W naszym ogrodzie znajdują relaks także rodzice uczestnicząc w wielu imprezach (np. olimpiada sportowa, festyny rodzinne, inauguracja roku przedszkolnego).

W przedszkolu są 4 grupy wiekowe od 3 do 6 lat.

Wartości.

W naszej placówce wspólnie z rodzicami staramy się stworzyć jednolity system wychowawczy i dobrze przygotować dzieci do szkoły, a także zapewnić prawidłowe kontakty interpersonalne z dorosłymi i rówieśnikami.

Nasze przedszkole jest miejscem, w którym dzieci czują się bezpiecznie, uczą się korzystać ze swoich praw, przejmując odpowiedzialność za swoje zachowanie, decyzje. Przedszkole jest miejscem uczenia się tolerancji. Rola nauczyciela - wychowawcy to według nas profesjonalne zachowania bez narzucania własnej osobowości (np.: okazywania nastrojów, słabości, smutku życiowego). Nauczyciel powinien być przykładem dla dzieci i rodziców, lubić dzieci i swoją pracę, potrafić zdobywać zaufanie i sympatię, a dzieciom przekazywać akceptację i motywację. Każda nauczycielka posiada duży potencjał możliwości i zdolności, prezentuje to, co potrafi najlepiej.

W naszej wizji dziecka wykazujemy znajomość rozwoju i jego uwarunkowań, a na bazie wiedzy psychologiczno - pedagogicznej stymulujemy rozwój każdego dziecka zgodnie z jego możliwościami i tempem rozwoju, przestrzegamy praw dziecka zgodnie z „Konwencją o prawach dziecka” (min. poprzez wyrażanie szacunku wobec dziecka, podmiotowe traktowanie, szanowanie prawa dziecka do odosobnienia i odpoczynku).

Zastanawiamy się kiedy dajemy swobodę dziecku, a kiedy wyznaczamy jej granice.
Wychodzimy z założenia, że dzieci są bardzo wrażliwe podobnie jak poeci czy muzycy. One też uwielbiają działać twórczo i odnosić sukcesy (jak każdy człowiek). Są zaangażowane, jeśli coś je interesuje, potrafią wyrażać emocje.

Naszym zadaniem jest więc pomoc dzieciom w konfrontacji ze światem, przy zaangażowaniu zdolności, zmysłów, możliwości dzieci i tworzenie warunków do ekspresji. Naszym działaniom przyświecają myśli wielkich pedagogów: „Dziecko ma prawo do szacunku. Dziecko ma prawo być takie, jakie jest” (J. Korczak), „Dziecko potrzebuje odpowiedniego otoczenia, aby wszystkie jego zdolności mogły rozwijać się w drodze ćwiczeń”.

Pasją naszą stał się wystrój całego przedszkola: w każdej sali wymiana mebli na nowoczesne estetyczne funkcjonalne i zgodne z wymogami Sanepidu, wymiana dywanów, firanek, zasłonek w każdej sali zgodnie z kolorystyką urządzenia wnętrza, zakup inspirujących aktywność dziecka nowoczesnych kącików tematycznych do wszystkich sal: kąciki przyrodnicze, książki lalek, kącik muzyczny, kąciki kosmetyczne, kąciki motoryzacyjne, kuchenne.

Rada Pedagogiczna pracuje z wykorzystaniem nowoczesnych, edukacyjnych, stymulujących rozwój dziecka pomocy dydaktycznych, systematycznie wzbogacanych. Sale dziecięce, korytarz, szatnia i ogród to miejsca, które są ustawicznie modernizowane, aby były zawsze naszą wizytówką i chlubą. Są to miejsca wspaniałych ekspozycji i galerii wytworów sztuki dziecięcej. Sztuka dziecięca nabiera wyrazu, klimatu, wymowy w stworzonym przez zespół otoczeniu, bajkowym świecie radości. Zaczarowaną Krainę Uśmiechu (od nazwy przedszkola nadanej przez rodziców) tworzą przestrzenne scenografie, ciągle inne, ciągle oryginalne, każdorazowo inspirujące wyobraźnię dziecka i wzbudzające zachwyt.

Przy określaniu priorytetów poczytne miejsce zajmuje bezpieczeństwo. Systematycznie dokonujemy ocen wszystkich pomieszczeń i ogrodu pod kątem bezpiecznej zabawy. Na bieżąco szkolimy się w zakresie BHP i ppoż., a także udzielania pierwszej pomocy. W salach zainstalowane są monitory, w których nauczycielki widzą przychodzących rodziców. W sprawie bezpieczeństwa stoimy na stanowisku, iż nie wolno zaniechać dalszych działań, nie można popaść w rutynę. W celu poprawy warunków BHP czujność, wyobraźnia i daleka idąca profilaktyka, to kierunek oddziaływań w naszym przedszkolu.

Nasze dzieci prezentują wysoki poziom wiedzy i świadomości ekologicznej, między innymi dzięki atrakcyjnej ofercie wycieczek do lasu, muzeów, Instytutu Badań Ekologicznych. W ciągu całego roku dzieci aktywnie uczestniczą w poznawaniu i ochronie środowiska poprzez obserwacje i doświadczenia. Nasze dzieci wiedzą, że każdy swoim zachowaniem wpływa na środowisko i każdy jest odpowiedzialny za jego stan obecny i przyszły. Powstał zredagowany przez dzieci „Kodeks Ekologa”. Bogata oferta edukacji ekologicznej pomaga zrozumieć, że Ziemia jest naszą żywicielką i nie wolno jej niszczyć. Zdrowe, czyste powietrze i woda będą wtedy, gdy wszyscy będziemy dbać o środowisko. Dostrzegamy u dzieci ogromne zainteresowanie ekologią toteż w planach miesięcznych uwzględniamy cykle tematyczne związane ze środowiskiem („W poszukiwaniu ciszy”, „O czym szumią wierzby i topole”’, „W zdrowym ciele zdrowy duch”, „Co słonko widziało, gdy do wiejskich chat i pól zaglądało").

Opracowany jest program współpracy z rodzicami i razem wdrażamy go w praktykę przedszkolną (festyny rodzinne z grillem w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia otwarte prowadzone metodami aktywnymi, wigilia, współpraca ze specjalistami - psycholog, logopeda, zajęcia dydaktyczne z Policjantami i Strażnikami Miejskim).

Nauczycielki stwarzają warunki rozwoju intelektualnego poprzez różnorodne, bardzo zindywidualizowane zajęcia, których organizacja wymaga aktywności dziecka i dostosowania do jego możliwości, zainteresowań i umiejętności.